Sari la conținut

[USP] Fiat 500e


xCOCOx

Postări Recomandate

Micul electronist

În lumea auto există câteva modele care au scris istorie. Chiar dacă de mâine nu am mai avea mașini pe stradă și am trece la cu totul alte metode de a călători, acestea ar rămâne în memoria noastră într-un fel sau altul.

Poate o vor face datorită designului lor, poate o vor face mulțumită unor anumite caracteristici, dar cert este că ne-au influențat într-un fel sau altul. Printre ele vom găsi nume precum Mini Cooper, Volkswagen Beetle sau Fiat 500.

Modelul italian aproape că a inventat, de unul singur, conceptul de „mașină de oraș” în 1957, atunci când producătorul din Torino a dezvăluit lumii o mașină fără pretenții, mică, gata să te ducă din punctul A în punctul B cu costuri cât mai reduse.

Derulând înainte circa 60 de ani, ajungem la sfârșitul anului 2020, moment în care, după o analiză profundă a industriei și viitorului acesteia, Fiat dezvăluie un 500 al viitorului: noul 500e.

 

 

 

Spre deosebire de conceptul original, care folosea un mic motoraș pe benzină, mai mult zgomotos decât puternic, noul 500e aderă la conceptele ce ne ghidează viața în ziua de azi. E un model făcut pentru a fi cât mai silențios, curat și ușor de folosit. Pentru asta, utilizează un motor electric și un pachet de baterii, ambele de dimensiuni și puteri diferite.

Gama începe cu o versiune de 95 CP și 220 Nm, care este disponibilă doar cu nivelurile de echipare de bază. Aceasta are și o baterie mai mică la dispoziție, de doar 24 kWh utili. De altfel, Fiat nu a renunțat la istoricul modelului 500 și a spus de la început că aceste modele electrice sunt destinate majoritar folosirii prin jungla urbană. Așadar, o baterie de dimensiuni mari ar fi fost de prisos și, având în vedere dimensiunile compacte ale mașinii, nici nu ar fi încăput fizic în podea.

Cea mai mare variantă de baterie este cea de 37 kWh și se va regăsi doar pe versiunea de 118 CP și 220 Nm. Dacă vorbim despre varianta cabrio, așa cum a fost modelul nostru de test, acesta vine doar în această configurație.

Cu ajutorul transmisiei cu o singură treaptă, livrarea resurselor se face predictibil, lin, fără ruperi de ritm, mai ales în modul Normal de condus. Modul Sport aduce mai mult zvâc sub piciorului tău drept, dar diferențele sunt destul de mici. În schimb, modul Range îți va tăia din avânt și va reduce și alți consumatori de la bord, de la aerul condiționat, la ventilație. Totul din dorința de a scoate cât mai mulți kilometri din acumulator.

Per total, însă, resursele lui 500e Cabrio se dovedesc suficiente pentru traficul urban. Adică nu vei avea vreodată impresia că ai nevoie de mai mult.

Depășirile din scurt sunt specialitatea casei, mai ales în modul Sport, care ascute și mai mult răspunsul pedalei de accelerație. Ar fi fost perfect dacă roțile față nu ar fi fost compleșite de cuplul instant atât de des, dar punem alunecarea lor pe seama asfaltului rece din perioada testului nostru.

 

FOTOGRAFII

 

Spoiler

937418l-1000x640-b-b2ed3160.jpg

 

 

 

678628l-1000x640-b-cd59587a.jpg

x

928443l-1000x640-b-debac601.jpg

 

 

 

342553l-1000x640-b-a2279d3d.jpg

 

 

 

fU9do74.gif

b_350_20_5a6c3e_383f2d_d2e1b5_2e3226.png

👣Discord:RawBull#3791

👣Leuage of Legends: RawBull

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • xCOCOx a blocat acest topic
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui. Also by continuing using this website you agree with the Terms of Use and Privacy Policy.