Sari la conținut

[USP.RO]O disecție completă a noului Lexus NX, primul model PHEV al mărcii japoneze


xCOCOx

Postări Recomandate

Noua generație Lexus NX reprezintă o mașină importantă pentru marca japoneză premium. SUV-ul de dimensiuni compacte a fost lansat, pentru prima dată, în 2014. Noua generație NX este, totodată, și primul din istoria mărcii disponibil cu un sistem de propulsie plug-in hybrid.
 

În vara lui 2021, Lexus a dezvăluit cea de-a doua generație a SUV-ului compact NX. Noul model este primul din istoria Lexus echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid. Cu noul NX, Lexus dorește să continue succesul înregistrat cu prima generație. De la prima lansare, din 2014, Lexus a reușit să vândă peste 175.000 de exemplare NX în Europa. Majoritatea posesorilor de NX sunt clienți noi ai mărcii. Datorită numărului mare de vânzări, SUV-ul compact deține circa o treime din cota de piață din Europa. La acest număr de exemplare vândute pe Bătrânul Continent se mai adaugă și cele peste un milion de exemplare vândute la nivel mondial.777296l-1000x0-w-3a4eda12.jpg

Așadar, Lexus NX este un model de succes pentru marca japoneză, iar a doua generație promite să fie atât mai bună decât vechea generație, în mod evident, precum și ușor revoluționară din punct de vedere tehnic. Așa cum am spus, noul NX este primul automobil din istoria Lexus echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid. Însă, înainte de a vorbi despre motorizările lui NX, haideți să începem cu exteriorul.

NOUL LEXUS NX, DESIGN FUNCȚIONAL

Pentru noua generație NX, Lexus a proiectat caroseria pe baza unui nou principiu. Acesta se numește Functional Beauty, adică frumusețe funcțională. Principalul obiectiv a fost crearea unei mașini care să aibă o adresabilitate cât mai mare. Ne amintim că vechiul NX era o mașină cu un design nonconformist, plin de linii ascuțite. Acum, filosofia de design pare să se mai fi domolit.

779262l-1000x0-w-2889cfc1.jpg

În partea din față este montată grila mare, în formă de trapez, așa cum ne-am obișnuit să vedem și pe alte modele Lexus. Față de generația anterioară, grila este amplasată într-o poziție verticală. Pe lângă faptul că noua grila accentuează mai mult lungimea capotei și, de altfel, designul întregii mașini, aceasta oferă și o răcire mai bună a propulsorului. Bara din față este sculptată în părțile laterale, unde sunt montate prize de aer.

În partea din spate, stopurile sunt desenate în forma literei L și sunt unite printr-o bandă luminoasă LED. Mai mult, sigla din partea din spate a fost înlocuită cu inscripția cu litere mari Lexus, un detaliu pe care îl vedem și la alte mărci din segment. 

https://static.automarket.ro/img/auto_resized/db/article/106/899/822196l-1000x0-w-8aaff391.jpg

Un aspect important în elaborarea caroseriei este modul în care circulă fluxul de aer: pe deasupra și pe dedesubt. Spre exemplu, caroseria a fost sculptată în așa fel încât noul NX să aibă un coeficient aerodinamic redus în segmentul său, adică 0.34. Mai mult, scutul de protecție din față are o suprafață cu mici gropițe, care amintește de textura unor mingi de golf. În acest fel, sunt create micro vortexuri sub mașină, care ajută la o stabilitate mai bună la viteze mari, atât în linie dreaptă, cât și în viraje.795738l-1000x0-w-8a0a2de8.jpg

838931l-1000x0-w-7f1d1d7b.jpg904345l-1000x0-w-2a814a88.jpg

943012l-1000x0-w-84a29e7b.jpg

fU9do74.gif

b_350_20_5a6c3e_383f2d_d2e1b5_2e3226.png

👣Discord:RawBull#3791

👣Leuage of Legends: RawBull

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • xCOCOx a blocat acest topic
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui. Also by continuing using this website you agree with the Terms of Use and Privacy Policy.