Există mai multe destinații pentru dezvoltatori să-și publice jocurile și pentru gameri să le cumpere, însă Steam domină piața de ceva timp, dar acest lucru s-ar putea să nu mai fie valabil pentru mult timp.
CD Projeckt Red are propriul magazin de jocuri numit GOG.com, Razer și-a lansat propriul sistem de distribuție, iar acum Epic Games, creatorii Fortnite, anunță că intră în joc cu un magazin virtual care le promite dezvoltatorilor o ofertă mai bună decât cea a Steam.
Epic Games Store nu va percepe 30% din venitul generat de jocuri și nici nu va avea un sistem progresiv de taxare, cum are în acest moment Steam. Magazinul va lua doar 12% din venit, iar restul sumei merge producătorul jocului. De asemenea, în cazul jocurilor construite cu motorul lor grafic Unreal 4, compania va renunța la cota sa parte din licențierea motorului.
Astfel, Epic Games vrea să aibă un produs care să fie mai prietenos cu dezvoltatorii, mai ales cu cei mai mici care nu-și permit să cedeze 30% din venituri, și astfel vrea să atragă studiourile de jocuri să-și listeze producțiile la ei în magazin. Steam va trebui să reducă astfel costul dacă nu vrea să piardă prea mulți dezvoltatori. De exemplu, Bethesda a ales să nu-și pună cel mai nou titlu,Fallout 76 în Steam, ci să-l vândă pe propriul site.
De fapt, platforma Valve a anunțat că va reduce prețurile însă doar dacă anumite praguri de venituri sunt atinse. Așa că poate, în viitor, Steam va renunța la praguri și va trece direct la un procetanj 80/20%.
Epic Games a ales să ocolească Google Play Store pentru a nu plăti cei 30%, însă nu a putut să facă același lucru și pe iOS deoarece pe iPhone poți instala jocuri și aplicații doar din App Store.
Tim Sweeney, CEO-ul Epic, a anunțat că magazinul Epic Games Store se va lansa curând și va conține o selecție de jocuri de PC și Mac, însă numărul și numele acestora vor fi anunțate pe 6 decembrie în cadrul The Game Awards.