Sari la conținut

#RomanianRoads by Michelin: Mazda MX-5 se prezintă


Awny

Postări Recomandate

De pe lista modelelor prezente în #RomanianRoads by Michelin nu putea să lipsească cel mai popular roadster din lume: Mazda MX-5.

Într-o lume în care pentru mulți sportivitatea este asociată cu caii putere în exces, în cazul Mazda, acest atu se traduce într-un mod complet diferit. MX-5 rămâne cel mai iubit roadster din toate timpurile și, de-a lungul celor 30 de ani de viață, nu a încetat să uimească publicul.

În cadrul proiectului #RomanianRoads by Michelin, Mazda MX-5 poate fi considerat "influencerul" grupului datorită popularității de care dă dovadă indiferent de colțul de lume în care ajunge.

Începuturile

În 1979, jurnalistul auto Bob Hall reușea să stea la aceeași masă cu Kenichi Yamamoto, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Mazda. În timpul întâlnirii, Hall i-a expus oficialului producătorului nipon ideea unei sportive de mici dimensiuni.

Totul a pornit de la o schiță destul de simplă: un roadster cu motor amplasat frontal și roți motrice spate. Deși oficialul Mazda nu a părut impresionat de ideea lui Hall, jurnalistul a încheiat discuția sugerându-i lui Yamamoto să testeze un Triumph Spitfire. La scurt timp, niponul a mers cu un Spitfire pe drumurile pitorești din zona orașului Hakone. Și așa a luat naștere povestea lui MX-5.

La începtul anilor '80, Mazda își mai dorea o sportivă în gamă, iar schița prezentată de Bob Hall sădise o serie de idei în sufletul japonezilor. Astfel, apar trei proiecte în diverse configurații pentru amplasarea motorului și pentru puntea motrică. Cel care avea să stea la baza primului MX-5 a venit din partea diviziei de Cercetare și Dezvoltare din SUA.

Primul prototip funcțional a fost construit în 1985 de International Automotive Design, o firmă care a lucrat conform proiectului inițiat de divizia din America de Nord. În luna septembrie, inginerii și tehnicienii Mazda au testat prototipul pe străzile din Santa Barbara, însă aceștia au avut grijă ca formele generale să fie ascunse de ochii trecătorilor. Cu o astfel de strategie, Mazda a reușit să stârnească și mai mult publicul din California. Acestea erau semnele bune pe care producătorul japonez le aștepta.

Proiectul final primește undă verde din partea conducerii în 1986, iar o echipă mică de ingineri a lucrat pentru implementarea lui MX-5 în producția de serie și pentru dezvoltarea versiunii finale. Un nou prototip, cu caracteristici foarte apropiate de varianta de serie, a fost trimis în primăvara anului 1987 în Los Angeles pentru a strânge feedback din parte publicului. A fost organizat un eveniment special, iar 245 de oameni au văzut, în premieră, prototipul care avea să stea la baza unei viitoare legende. Imediat după finalizarea prezentării, mulți dealeri din SUA au cerut ca modelul să intre în producția de serie cât mai rapid. Acesta a fost momentul în care și cei mai sc**CENZURAT**i șefi din cadrul Mazda au realizat potențialul pe care MX-5 îl are.

În aceste condiții, niponii grăbesc procesele interne, iar debutul lui MX-5 are loc în 1989 în cadrul Salonului Auto de la Chicago. Trei exemplare vopsite în alb, albastru și roșu au fost prezente pe scena standului Mazda, iar angajații constructorului nipon erau tot timpul asaltați de curioși. Între timp, presa din Japonia face presiuni la adresa conducerii pentru introducerea unor exemplare de test, iar fanii modelelor sport generau scene impresionate în fiecare dintre cele 46 de reprezentanțe care acceptau precomenzi pentru MX-5 la finalul lunii iulie. Așa începea eurforia numită Mazda Roadster.

308694l-610x390-b-682e12ed.jpg

Sursa:Automarket

 

Editat de aWnY
  • Like 1

JkbMdk1.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Awny a blocat acest topic
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui. Also by continuing using this website you agree with the Terms of Use and Privacy Policy.