Sari la conținut

Mercedes-Benz Clasa B


Awny

Postări Recomandate

Într-o lume în care obsesia pentru SUV-uri creionează gamele tuturor constructorilor prezenți în Europa, să crezi în succesul unui monovolum pare o nebunie. Chiar și acele branduri care se bucurau de un succes fantastic în acest segment al mașinilor de familie au decis să se reprofileze. Opel a renunțat la Meriva, Ford l-a ucis pe craioveanul B-Max, iar Peugeot a atribuit numele 3008 și 5008 unor SUV-uri.

Așadar, în acest context sinucigaș pentru orice monovolum proaspăt lansat, cine mai are curajul să creadă într-un astfel de model? Vă spun eu: constructorii premium. Se pare că BMW Seria 2 Active Tourer o duce binișor, iar Mercedes-Benz tocmai a lansat a treia generație Clasa B.

De altfel, Clasa B este și cel mai experimentat model în acest segment, cu o tradiție care datează din anul 2005 și care, în anul 2013, adunase deja un milion de unități vândute.

Recent, a treia generație a ajuns și în România, unde are de dat o luptă grea cu SUV-urile de pe piață, dar și cu mentalitatea unui popor care nu a iubit prea tare mașinile de familie.

Odată cu noua generație, Clasa B se primenește sub capotă, acolo unde scapă de vechile motoare pentru a se alinia la noile norme de poluare. Cei care preferă benzina primesc unitatea de 1.33 litri, dezvoltată împreună cu partenerii din Alianța Renault-Nissan. Cei care preferă dieselul primesc și ei un dCi din alianța franco-niponă. Este vorba despre motorul de 1.5 litri, pe care îl cunoaștem foarte bine de pe modelele Dacia și Renault. Bineînțeles, există și versiuni diesel mai puternice, deservite de noul motor de 2.0 litri, folosit de Mercedes-Benz pe noile sale modele.

Agregatul s-a regăsit și sub capota mașinii mele de test în varianta intermediară, de 150 de cai putere. Mai există și o versiune de 190 de cai a aceluiași motor. Sincer, cei 150 de cai reprezintă un pachet mulțumitor și chiar generos atunci când mașina nu este plină cu oameni și bagaje.

În doi, resursele sunt plăcute, iar reprizele de accelerare sunt alerte. Încrederea se datorează în mare parte și cuplului generos de 320 de Nm, disponibil între 1400 și 3200 de rotații. Este o plajă foarte mare, atipică pentru un diesel, ceea ce face din motorul acesta unul foarte elastic și disponibil mai tot timpul.

Este cuplat la o transmisie automată cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj, care se mișcă foarte bine. Retrogradează prompt și caută să intuiască stilul tău de condus. Și pe frânări bruște retrogradările sunt destul de bune. Bineînțeles, în spatele volanului există un set de padele care te ajută să schimbi după bunul plac.

Antifonarea dieselului este bună la interior, acesta începând să devină gutural abia după 2500 de rotații. Din exterior, el pare și mai gălăgios, dar cine stă să-l asculte de afară?

880660l-650x414-w-abf482d5.jpg

Sursa:Automarket

JkbMdk1.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Awny a blocat acest topic
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui. Also by continuing using this website you agree with the Terms of Use and Privacy Policy.